Obchodní podmínky portálu fincalc.cz
I. Základní ustanovení
Tyto obchodní podmínky jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) společností Hypokalk s.r.o., IČO 17184908, se sídlem náměstí Svobody 503, 584 01 Ledeč nad Sázavou, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové pod sp. zn. C 49621 (to jsme my, dále jen „Prodávající“).
Prodávající provozuje mj. portál fincalc.cz na webové adrese www.fincalc.cz. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a fyzické osoby, nebo právnické osoby, která uzavírá smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „Zákazník“) prostřednictvím webu fincalc.cz (dále je „internetový obchod“).
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
II. Produkty, ceny a uzavření smlouvy
Produkty nabízené Prodávajícím jsou uvedeny na portálu fincalc.cz. Jedná se o přístup k online nástrojům, z nichž některé může zákazník po určitou dobu umístit na vlastní webové stránky. Informace o produktech včetně uvedení cen pro jejich využití po určitou dobu a jejich hlavních vlastností jsou uvedeny v nabídce internetového obchodu.
Za účelem poskytnutí, resp. získání přístupu k webovým nástrojům umístěným na portálu fincalc.cz uzavírají Prodávající a Zákazník smlouvu. K uzavření smlouvy dochází procesem, který započíná objednávkou Zákazníka. Zákazník uvede své identifikační údaje o podnikající osobě, na kterou bude vydána zálohová a řádná faktura, a vybere si produkty, ke kterým chce získat přístup.
V rámci objednávky Zákazník uvede mj. tyto povinné údaje:
1. Identifikační číslo osoby
2. E-mailovou adresu
3. Pokud je objednán online nástroj pro využití na vlastním webu, pak je nutné uvést webovou doménu či subdoménu na které bude chtít objednané nástroje využívat
Dále Zákazník zadá výslovný souhlas s těmito obchodními podmínkami, čímž současně stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a bezvýhradně je přijímá. Pokud některý z povinných uvedených údajů nebude vyplněn nebo nebudou akceptovány tyto obchodní podmínky, není umožněno objednávku odeslat. K objednání dojde stisknutím tlačítka „Objednat“. Následně Zákazník obdrží mailem potvrzení přijetí objednávky. Po přijetí objednávky prověří prodávájící možnost dodání předmětu objednávky a v případě kladného vyhodnocení vystaví Zákazníkovi zálohovou fakturu, kterou Zákazníkovi prostřednictvím mailových služeb zašle spolu s návodem, jak přistupovat k nástrojům na portálu fincalc.cz. Po dohodě mezi Zákazníkem a Prodávajícím může být objednávka měněna, načež Prodávající vystaví novou zálohovou fakturu, která plní funkci nabídky k uzavření smlouvy.
K uzavření smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím dochází zaplacením zálohové faktury Zákazníkem. Obsah smlouvy uzavírané v režimu těchto obchodních podmínek je dán finálně dohodnutým obsahem objednávky či nabídky (viz výše) a těmito obchodními podmínkami.
V případě, že nedojde k uhrazení zálohové faktury do 10 dnů od jejího vystavení, smlouva, pro kterou byla zálohová faktura vystavena, nevznikne. Zákazník nebude o této skutečnosti informován a nemusí ani informovat Prodávajícího.
Poskytnutí přístupu k objednaným online nástrojům za dohodnutou cenu je na základě smlouvy dohodnuto do konce konkrétního kalendářního roku. U nástrojů, které je možné využít na webu Zákazníka platí dohodnutá cena do konce kalendářního roku pro konkrétní jednu webovou doménu či subdoménu. Cena má formu aktivačního poplatku a její část se při nevyužití přístupu po dohodnutou dobu až na výjimky dané těmito obchodními podmínkami nevrací. Konkrétní datum, do kdy je možné přístup využít, je uveden na zálohové faktuře. Před uplynutím daného data zašle Prodávající na e-mailovou adresu Zákazníka nabídku na pokračování dříve objednaných služeb na nové období za novou cenu. Tato nabídka bude specifikována ve vystavené zálohové faktuře. Zaplacením vystavené zálohové faktury Zákazník uzavírá příslušnou smlouvu a tedy přístup k dříve objednaným službám na další období. Zákazník prvotním objednáním služeb zároveň souhlasí se zasláním nabídek na další prodloužení poskytování služeb.
Do okamžiku uhrazení zálohové faktury nevzniká Zákazníkovi žádný nárok na využívání produktů nabízených Prodávajícím. Prodávající tedy není povinen poskytnout Zákazníkovi žádné plnění do uhrazení zálohové faktury.
Zákazník souhlasí s tím, že mu faktury budou zasílány elektronicky, a to buď přímo na e-mailovou adresu, kterou uvedl při prvotní objednávce anebo kterou následně uvedl při vzájemné komunikaci.
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku si hradí Zákazník sám.
III. Dodání objednaných přístupů
Dodání dohodnutých přístupů k nástrojům na portálu fincalc.cz provede Prodávající při zaslání vystavené zálohové faktury. Zaplacením zálohové faktury Zákazník potvrzuje, že mu objednané přístupy byly dodány. Přístup k daným nástrojům bude mít Zákazník po celou dobu aktivního předplatného, potažmo do ukončení Smlouvy.
Dodání ostatních služeb bude řešeno individuálně dle dohody se Zákazníkem.
IV. Ukončení smlouvy
Smlouva se ukončuje zasláním informace o ukončení smlouvy na emailovou adresu druhé strany.
Prodávající má právo kdykoliv ukončit smlouvu a tím i přístup k nástrojům na portálu fincalc.cz. S ukončením smlouvy zároveň vrátí Zákazníkovi poměrnou část poslední platby připadající na přístup k nástrojům na portálu fincalc.cz vyplývající z doby, kdy nemohl kvůli ukončení smlouvy Zákazník nástroje z portálu fincalc využívat.
Zákazník má právo kdykoliv ukončit smlouvu. Žádná část ceny se Zákazníkovi v takovém případě nevrací.
V. Zpracování a ochrana osobních údajů
Veškeré podmínky zpracování osobních údajů jsou obsaženy v samostatném dokumentu, který přímo navazuje na tyto obchodní podmínky.
VI. Autorská práva
Zákazník je povinen při nakládání s veškerými produkty prodávajícího dodržovat zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (dále jen „autorský zákon“). Zákazník zejména není oprávněn v rozporu s autorským zákonem bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího půjčovat, kopírovat, upravovat, dále prodávat ani jiným způsobem šířit žádný z produktů a dalších poskytnutých materiálů, metodik či know how prodávajícího. V případě závažného zneužití autorských práv, si prodávající vyhrazuje právo okamžitě, trvale a bez náhrady zablokovat přístup k produktu.
VII. Odpovědnost za vady
Zákazník jako podnikající osoba je povinna sama vyhodnotit, zda využití produktů Prodávajícího vyhovuje jejím potřebám a zda je v souladu s jejími povinnostmi.
Zákazník bere na vědomí, že nástroje poskytované Prodávajícím dávají pouze orientační výsledky a jejich funkčnost závisí na okolnostech, které Prodávající nemusí být schopen ovlivnit. Některé z online nástrojů Prodávajícího mohou poskytovat informace na základě omezeného množství informací, které Prodávající dokáže sehnat. Prodávající neodpovídá Zákazníkovi za újmu, která by mu mohla využitím Produktů vzniknout. Pokud v nějaký okamžik Zákazník zjistí, že Produkty Prodávajícího nevyhovují potřebám Zákazníka, může je kdykoliv přestat používat a smlouvu s Prodávajícím ukončit.
VIII. Závěrečná ustanovení
Veškerá ujednání mezi Prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky.
Zákazník a Prodávající budou ve vzájemné komunikaci využívat český jazyk.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Zákazník přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
Znění obchodních podmínek může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Veškeré e-maily budou zákazníkovi zasílány na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 3. 4. 2023
Zpracování a ochrana osobních údajů
Kdo jsme
Provozovatelem portálu fincalc.cz je společnost Hypokalk s.r.o., IČO 17184908, se sídlem náměstí Svobody 503, 584 01 Ledeč nad Sázavou, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové pod sp. zn. C 49621 (to jsme „my“, dále také „Hypokalk“ či "Dodavatel").
Jaké osobní údaje o vás sbíráme prostřednictvím formulářů na portálu fincalc.cz a jak s nimi nakládáme
Na portálu fincalc.cz sbíráme osobní údaje uživatelů portálu (dále jako "Uživatel") pomocí 2 typů níže uvedených formulářů. Sbíráme veškeré informace ve formuláři, jakmile jej odešlete. Typ využitého formuláře následně ovlivňuje zpracování a uchování Vašich osobních údajů.
1) Údaje z kontaktního formuláře dostupného v části menu „Kontakt“
V tomto formuláři požadujeme vyplnit vaše jméno a e-mail, abychom s vámi mohli efektivně komunikovat na vyřešení vašeho požadavku. Odesláním daného formuláře souhlasíte s využitím zmíněných osobních údajů k tomu, abychom vás kontaktovali ohledně záležitosti, kterou si přejete vyřešit. Po dořešení této záležitosti budou Vaše kontaktní údaje smazány, nebudete-li výslovně vyžadovat opak či nebudeme-li mít zákonný důvod pro jejich uchování, např. v důsledku navázání obchodního vztahu.
2) Údaje z objednávkového formuláře a osobní údaje získané následně pro navázání obchodního vztahu
V tomto formuláři požadujeme vyplnit váš e-mail a IČO, abychom mohli reagovat na vaši objednávku. Na základě vámi poskytnutých údajů si ve veřejných rejstřících vyhledáme také všechna vaše jména a příjmení a vaše sídlo jako údaje pro zálohovou fakturu. Odesláním daného formuláře souhlasíte s využitím zmíněných osobních údajů k vyřešení vaší objednávky. Pokud nebude následně uzavřen obchodní vztah, budou Vaše kontaktní údaje smazány. Pokud bude obchodní vztah uzavřen, stáváte se naším Zákazníkem a postupuje se dle níže uvedených pravidel zpracování osobních údajů zákazníků.
Informace o zpracování osobních údajů Zákazníků
Hypokalk bude zpracovávat identifikační a kontaktní údaje Zákazníků a další údaje shromážděné při uzavření a plnění smlouvy uzavřené se Zákazníky (dále jako „smlouva“).
Hypokalk zpracovává osobní údaje Zákazníků pro účely:
-
Plnění smlouvy, a to na základě čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jako „GDPR“). K tomoto účelu budou osobní údaje zpracovávány do zániku závazků ze smlouvy. Tím není dotčena
možnost Dodavatele tyto osobní údaje následně dále zpracovávat (v nezbytném rozsahu) k jinému účelu uvedeném v dalších bodech.
-
Dodržení právní povinnosti Dodavatele stanovené obecně závazným právním předpisem, a to na základě čl. 6 odst.
1 písm. c) GDPR (např. povinnost Dodavatele uchovávat účetní a daňové doklady). K tomuto účelu budou osobní údaje zpracovávány po dobu trvání příslušné právní povinnosti Dodavatele.
-
Určení, výkon, vymáhání nebo obhajoby právních nároků Dodavatele, a to na základě čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR. K tomuto účelu budou osobní údaje zpracovávány do uplynutí 5. kalendářního roku následujícího po
zániku závazků ze smlouvy. V případě zahájení a trvání soudního, správního nebo jiného řízení, ve kterém jsou řešeny
práva či povinnosti Dodavatele ve vztahu k příslušnému Zákazníkovi, neskončí doba zpracování osobních údajů k účelu
podle tohoto odstavce před skončením takového řízení
- Zasílání obchodních sdělení, a to na základě čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR z důvodu existence oprávněného zájmu
Dodavatele spočívajícího v přímém marketingu. K tomuto účelu budou osobní údaje zpracovávány do doby, než Zákazník
vyjádří svůj nesouhlas s takovým zpracováním.
Osobní údaje budou zpracovávány pouze po dobu, která je nezbytná vzhledem k účelu jejich zpracování. S ohledem
na výše uvedené:
Nejpozději do konce kalendářního čtvrtletí následujícího po uplynutí doby zpracování podle předchozích odstavců výše budou
příslušné osobní údaje, u kterých pominul účel jejich zpracování, anonymizovány či zlikvidovány.
Dodavatel bude předávat osobní údaje Zákazníků příslušným orgánům veřejné moci a dalším příjemcům, kterým
je Dodavatel povinen předávat osobní údaje podle obecně závazných právních předpisů. Dodavatel je oprávněn předat
osobní údaje příjemcům, se kterými uzavřel smlouvu o zpracování osobních údajů a kteří budou pro Dodavatele
zpracovávat osobní údaje jako jeho zpracovatelé.
Poskytnutí osobních údajů ze strany Zákazníka je smluvním požadavkem. Zákazník nemá zákonem uloženou
povinnost osobní údaje poskytnout, ale Dodavatel tyto údaje potřebuje k uzavření a plnění smlouvy.
Jaká máte práva
Uživatel či Zákazník má k poskytnutým osobním údajům vůči správcům údajů tato práva:
-
právo požadovat přístup k osobním údajům (čl. 15 GDPR), jejich opravu (čl. 16 GDPR) nebo výmaz (čl. 17 GDPR), popřípadě omezení zpracování (čl. 18 GDPR),
-
právo na přenositelnost osobních údajů (čl. 20 GDPR),
-
právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů (čl. 21 GDPR),
-
právo odvolat kdykoli souhlas se zpracováním osobních údajů, aniž je tím dotčena zákonnost zpracování založená na souhlasu uděleném před jeho odvoláním (čl. 13 odst. 2 písm. c) GDPR),
-
právo podat stížnost u dozorového úřadu, tj. u Úřadu pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, https://www.uoou.cz (čl. 13 odst. 2 písm. d) GDPR).
Poskytnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů
S předáním svých osobních údajů dle výše uvedených pravidel souhlasíte odesláním jednotlivých formulářů. Bez předchozího souhlasu se zpracováním osobních údajů není možné formuláře odeslat.